נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב במסמך רשמי לקונגרס כי העימות עם איראן הגיע לסיומו ב-7 באפריל, עם תחילת הפסקת האש. ההודע
01/05/2026-23:15 01/05/2026-23:15 חדשות טלגרם מבזקי רעם דיווח
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב במסמך רשמי לקונגרס כי העימות עם איראן הגיע לסיומו ב-7 באפריל, עם תחילת הפסקת האש. ההודעה הגיעה למרות הנוכחות המוגברת של כוחות אמריקנים באזור, ועוקפת למעשה את הדד-ליין של 1 במאי - 60 יום מפרוץ המלחמה עם איראן - הזמן הארוך ביותר שבו ניתן לנהל עימות בלי אישור של הקונגרס. "האיום עדיין משמעותי", נכתב. אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי הסיבה לעצירת הלחימה באיראן מצד וושינגטון, ב-7 באפריל, הייתה חוק פדרלי בשם "החלטת סמכויות המלחמה". החוק מגביל את יכולת הנשיא להמשיך בפעולה צבאית מעבר ל-60 ימים ללא אישור הקונגרס.
סיכום מאמרנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לקונגרס כי העימות עם איראן הסתיים ב-7 באפריל, עם כניסת הפסקת האש לתוקף. ההודעה, שנמסרה במסמך רשמי, עוקפת את הדד-ליין של 1 במאי, המועד שבו היה אמור טראמפ לקבל אישור מהקונגרס להמשך הפעילות הצבאית. החלטת סמכויות המלחמה, חוק פדרלי המגביל את יכולת הנשיא לנהל עימות צבאי ללא אישור הקונגרס מעבר ל-60 יום, היא הסיבה לעצירת הלחימה. הנוכחות האמריקנית באזור נותרה משמעותית, אך טראמפ בחר שלא להמתין לאישור הקונגרס. בכך למעשה הסתיים העימות הצבאי עם איראן, לפחות באופן רשמי. ההחלטה באה לאחר שהמלחמה בין ארצות הברית לאיראן הגיעה לנקודת רתיחה, והפסקת האש נכנסה לתוקף. הנשיא טראמפ ניצל את החוק הפדרלי כדי לסיים את העימות מבלי להזדקק לאישור נוסף.