פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

עוד מבקאאי: מדינות שחושבות באחריות, אין להן סיבה לציית לצעדים הבלתי חוקיים של ארה״ב דובר משרד החוץ האיראני, בקאאי, בתשו

04/05/2026-12:15 04/05/2026-12:15 חדשות טלגרם חדשות 301 דיווח

עוד מבקאאי: מדינות שחושבות באחריות, אין להן סיבה לציית לצעדים הבלתי חוקיים של ארה״ב

דובר משרד החוץ האיראני, בקאאי, בתשו
עוד מבקאאי: מדינות שחושבות באחריות, אין להן סיבה לציית לצעדים הבלתי חוקיים של ארה״ב דובר משרד החוץ האיראני, בקאאי, בתשובה לשאלה על טענות בתקשורת המערבית לפיהן אין הסכמה בתוך איראן לגבי המשך הדיון בנושא הגרעין, אמר: פעולותיה של ארה״ב הוכיחו לקהילה הבינלאומית כי סוגיית הגרעין האיראני אינה אלא תירוץ לפעולות עוינות של ארה״ב נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן. הקהילה הבינלאומית מודעת היטב להיסטוריה של סוגיית הגרעין האיראני. מאז השנים 2012 ו-2013, כאשר החל תהליך המשא ומתן שהוביל לגיבוש הסכם הגרעין (JCPOA), ועד לפרישה החד-צדדית של ארה״ב מההסכם, ולאחר מכן שורה של צעדים אמריקאיים תחת כסות דיפלומטית, שהסתיימו לבסוף בתוקפנות צבאית מצד ארה״ב. במצב כזה, אין כל סיבה למדינות שחושבות באחריות ומאמינות בשלטון החוק ביחסים הבינלאומיים, לציית לצעדים הבלתי חוקיים של ארה״ב. מרדכי כ. לפרסום ב-301: t.me
301 העולם הערבי בטלגרם
סיכום מאמר
דובר משרד החוץ האיראני, בקאאי, הגיב לטענות בתקשורת המערבית כי קיימת מחלוקת בתוך איראן לגבי המשך הדיון בנושא הגרעין. בקאאי טען כי פעולות ארה"ב הוכיחו כי סוגיית הגרעין האיראני היא תירוץ לפעולות עוינות נגד איראן. הוא ציין כי הקהילה הבינלאומית מודעת להיסטוריה של סוגיית הגרעין, החל מתהליך המשא ומתן שהוביל להסכם הגרעין (JCPOA) ב-2012-2013, ועד לפרישה האמריקאית מההסכם והצעדים התוקפניים שבאו לאחר מכן. בקאאי הדגיש כי מדינות אחראיות המאמינות בשלטון החוק הבינלאומי אינן צריכות לציית לצעדים הבלתי חוקיים של ארה"ב. לדבריו, הקהילה הבינלאומית יודעת כי פעולות ארה"ב אינן לגיטימיות, ולכן אין סיבה למדינות אחראיות לציית להן. בכך, איראן מבהירה את עמדתה בנושא הגרעין ופעולות ארה"ב.

עוד מאמרים בנושא