בכיר מאוד בחיזבאללה עיראק נלכד בטורקיה והוסגר לארה"ב. מה הקשר לישראל?
17/05/2026-14:10 17/05/2026-14:10 חדשות Nzivnet דיווח
רשויות אכיפת החוק בארצות הברית (ה-FBI ומשרד המשפטים) אישרו ב-15 במאי 2026 את דבר מעצרו והסגרתו של מוחמד באקר סעד דאוד אל-סעדי (Mohammad Baqer Saad Dawood Al-Saadi), מפקד בכיר בארגון הטרור העיראקי כתאאיב חיזבאללה. אל-סעדי, המכונה "מוחמד באקר סולימאני"
סיכום מאמררשויות החוק בארה"ב הודיעו על מעצרו והסגרתו של בכיר בארגון הטרור העיראקי כתאאיב חיזבאללה, מוחמד באקר סעד דאוד אל-סעדי. אל-סעדי, המכונה גם "מוחמד באקר סולימאני", נתפס בטורקיה והוסגר לארה"ב. האיש הוא מפקד בכיר בארגון הטרור, וה-FBI ומשרד המשפטים האמריקניים אישרו את המעצר ב-15 במאי 2026. לכתאאיב חיזבאללה יש קשרים לארגון חיזבאללה בלבנון, והוא נחשב לאחד הארגונים המיליטנטיים הבולטים בעיראק. המעצר וההסגרה של אל-סעדי עשויים להשפיע על פעילות הארגון באזור. ישנו קשר בין פעילות הארגון לישראל, והמעצר עשוי להיות בעל השלכות על הביטחון האזורי. אל-סעדי הוא אחד הבכירים בארגון שנלכדו בשנים האחרונות, והדבר מעיד על הלחץ שהולך וגובר על ארגוני הטרור באזור.