פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה לזכר חללי מערכת שלום הגליל

31/05/2026-14:26 31/05/2026-14:36 חדשות ערוץ חדשות NWS דיווח

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים והניח זר היום, יום ראשון, ט"ו בסיוון, 31 במאי, בטקס האזכרה לזכר חללי מערכת שלום הגליל. מדברי נשיא המדינה יצחק הרצוג: “קרבות קשים מתחוללים בימים האחרונים על אדמת לבנון. שמות האתרים המוכרים לנו מלבנון הראשונה והשניה, שבים אלינו בלבנון השלישית. דגל ישראל ודגל סיירת גולני שבו להתנוסס על הבופור. זוהי אותה אדמה עליה לחמו הלוחמים הוותיקים שחלקם נמצאים איתנו כאן. אותה אדמה, שמהווה אתגר מתמשך, כבר ארבעים וארבע שנים. אני אומר זאת כאן בקול רם לכל מדינות העולם: אל תחלקו לנו ציונים, תעזרו לנו במעשים נחרצים. יש צורך בלחץ מקסימלי על זרועות חיזבאללה בכל מקום-סנקציות, הכרזה כארגון טרור וכמובן - פעילות צבאית נחושה שצריכה להיות קודם כל בראש ובראשונה על ידי צבא לבנון, כך ורק כך נגיע לשלום”. נשיא המדינה התייחס להתמודדות עם מקרי האובדנות הקשים ואמר: "אני קורא מכאן למערכת הביטחון וצה”ל להעמיד את סוגיית האובדנות בעקבות השירות על סדר היום. זה נושא רציני וכואב שחשוב להסיר ממנו את מסך השתיקה. עלינו לדבר על כך, עלינו לטפל בכך. אסור לנו כחברה להתעלם מזעקתם של אלה שנפצעו בנפשם, אף על פי שלרוב הזעקה הזו כלל לא משמיעה קול”. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

עוד מאמרים בנושא