פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

"תאונת רכבת": שגריר ישראל בארה"ב פסימי בשיחות עם לבנון

23/06/2026-22:34 23/06/2026-22:35 חדשות חמל דיווח

"תאונת רכבת": שגריר ישראל בארה"ב פסימי בשיחות עם לבנון
בפתח סבב השיחות החמישי בין ישראל לארה"ב בלבנון, שנפתח היום (שלישי) בוושינגטון, שגריר ישראל בארה"ב יחיאל לייטר נשמע פסיימ מאין כמוהו - כאשר טען כי "אנחנו נמצאים בתאונת רכבת". לדבריו, "לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל - עם זאת, היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה ש* להחזיר אותה למסלול". לדבריו, "הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה - לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון".
סיכום מאמר
סבב השיחות החמישי בין ישראל לארה"ב בנושא לבנון נפתח בוושינגטון, כששגריר ישראל בארה"ב, יחיאל לייטר, הביע פסימיות בנוגע להתקדמות. לדבריו, המשא ומתן נתון במצב של "תאונת רכבת", כאשר היעד המקורי של השיחות - פירוק חזבאללה והשגת שלום בין ישראל ללבנון - נתון בסכנה. לייטר ציין כי ארצות הברית שימשה כ"קטר המוביל" בסבבי השיחות הקודמים, אך כיום הרכבת "בסכנה לרדת מהפסים". הוא הדגיש כי הנחת היסוד של השיחות הייתה שאיראן תצא מלבנון ותחדל מהשפעתה הזדונית, אך כיום הדיון מתמקד ביכולתה של איראן לרסן את חזבאללה. לדבריו, תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה ולמנוע מאיראן מעורבות בפעילות זדונית בלבנון. השיחות נערכות במתכונת של דיאלוג בין ישראל לארה"ב בנושא לבנון וחזבאללה, במטרה להשיג יציבות באזור. המשך השיחות יקבע אם ניתן יהיה להחזיר את המשא ומתן למסלולו המקורי.

עוד מאמרים בנושא