בחמאס רוצים את עזה על שולחן המו"מ בין ארה"ב לאיראן
25/06/2026-11:22 25/06/2026-11:25 חדשות חמל דיווח
ארגון חמאס פתח השבוע במהלך, בשיחת טלפון שעליה פורסם ביום שלישי, בין באסם נעים, סגן ראש משרד הקשרים הערביים והאסלאמיים של חמאס, לבין שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י. השיחה בין חמאס לאיראן התקיימה בעיצומו של המשא ומתן בין איראן לארצות הברית, הכולל הבנות בנוגע להפסקת האש בלבנון בין חיזבאללה לישראל. לפי הודעת חמאס, עראקצ'י ונעים דנו בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן האיראני־אמריקני ובסוגיה הפלסטינית, ובפרט במצב ברצועת עזה. נעים שיבח את עמדותיה של איראן כלפי הסוגיה הפלסטינית ואת המשך תמיכתה בעזה. בדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית תסנים ביום רביעי, נמסר כי שר החוץ האיראני עראקצ'י הדגיש בפני נעים כי "הצוות האיראני יעלה את הסוגיה הפלסטינית במסגרת המשא ומתן המתנהל", וציין כי יעלה גם את "סוגיית התוקפנות המתמשכת של ישראל" בכל הפורומים הבינלאומיים. לפי העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, זו הייתה השיחה השנייה בין חמאס לאיראן במהלך חודש יוני. ב־4 ביוני שוחח שר החוץ האיראני עראקצ'י עם ח'ליל אל-חיה, מנהיג חמאס בעזה וראש משלחת המשא ומתן של הארגון. אולם אז לא נמסר במפורש כי סוגיית עזה הוכנסה למסלול השיחות האיראניות־אמריקניות, וההודעה הסתפקה בשבחיו של אל-חיה לעמדת המשלחת האיראנית, שהדגישה את הצורך בהפסקה בו-זמנית של הלחימה בכל חזיתות האזור.
סיכום מאמרארגון חמאס פועל להכניס את סוגיית רצועת עזה למשא ומתן בין איראן לארצות הברית. במהלך שיחת טלפון בין בכיר חמאס באסם נעים לשר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, דנו השניים בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן האיראני־אמריקני ובסוגיה הפלסטינית. עראקצ'י הדגיש כי איראן תעלה את הסוגיה הפלסטינית ותתמוך בעמדות חמאס. נעים שיבח את עמדות איראן כלפי הסוגיה הפלסטינית ואת המשך תמיכתה בעזה. זו השיחה השנייה בין חמאס לאיראן בחודש יוני, לאחר שיחה קודמת בין עראקצ'י לח'ליל אל-חיה, מנהיג חמאס בעזה. חמאס מבקש להכניס את סוגיית עזה למסלול השיחות האיראניות־אמריקניות, לצד סוגיית התוקפנות הישראלית. איראן מתחייבת לתמוך בעמדות חמאס ולהעלות את הסוגיה הפלסטינית בפורומים בינלאומיים. המשא ומתן בין איראן לארה"ב נמשך, וכולל הבנות בנוגע להפסקת האש בלבנון בין חיזבאללה לישראל. חמאס מנסה לנצל את המשא ומתן כדי לקדם את האינטרסים שלו.