הרמטכ״ל: ״זקוקים לכל לוחם ולוחמת, אין לצבא הזה עם אחר״
25/06/2026-18:52 25/06/2026-18:55 חדשות חמל דיווח
הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה: "מפקדים, על מגרש המסדרים הזה עומד עם ישראל כולו. מכל בית, מכל יישוב, מכל חלקי החברה הישראלית. אנחנו זקוקים לכל לוחם ולכל לוחמת, לכל מפקד ולכל מפקדת. אין לעם הזה צבא אחר, ואין לצבא הזה עם אחר. צה"ל הוא צבא העם, זהו צבאה של המדינה היהודית, המבטיח את קיומה ואת נצחיותה" "האתגר שצה"ל מתמודד עימו הוא למצוא איזון בין התחשבות במגוון האוכלוסיות ובין שמירה על מסגרת משותפת ואחידה, המאפשרת לו למלא את משימותיו באפקטיביות. אנו נחזק את הלכידות מתוך המאחד ולא המפריד - גם זה חלק מכושרו של צה"ל להוביל לניצחון"
סיכום מאמרהרמטכ"ל הדגיש בטקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה כי צה"ל זקוק לכל לוחם ולוחמת, והזהיר כי "אין לצבא הזה עם אחר". לדבריו, צה"ל הוא צבא העם והוא מייצג את כל חלקי החברה הישראלית. הרמטכ"ל ציין כי האתגר העומד בפני צה"ל הוא למצוא איזון בין התחשבות במגוון האוכלוסיות לבין שמירה על מסגרת משותפת ואחידה, המאפשרת לצבא למלא את משימותיו באפקטיביות. הוא הדגיש כי חיזוק הלכידות ייעשה מתוך הדברים המאחדים ולא המפרידים, וכי זהו חלק מכושרו של צה"ל להוביל לניצחון. בכך, הרמטכ"ל הדגיש את חשיבות השירות הצבאי ואת הצורך בהשתתפות כלל אזרחי המדינה. דבריו באו להדגיש את תפקידו החיוני של צה"ל בהגנה על המדינה היהודית.