משרד הבריאות חסם את הגישה לכלי AI בבתי החולים: "סיכון לפרטיות המטופלים"
26/06/2026-07:22 26/06/2026-07:25 חדשות כיכר השבת דיווח
משרד הבריאות חסם השבוע את הגישה לכלי בינה מלאכותית בכל המחשבים של בתי החולים הממשלתיים בישראל, כך מתברר לראשונה. המהלך הקיצוני, שבוצע ללא הודעה מוקדמת, נועד להגן על פרטיות המטופלים ולמנוע דליפת מידע רפואי רגיש ומתקפות סייבר נגד המוסדות הרפואיים הציבו
סיכום מאמרמשרד הבריאות חסם את הגישה לכלי בינה מלאכותית (AI) בכל המחשבים של בתי החולים הממשלתיים בישראל, במטרה להגן על פרטיות המטופלים ולמנוע דליפת מידע רפואי רגיש. המהלך, שבוצע ללא הודעה מוקדמת, נועד לצמצם את הסיכון למתקפות סייבר נגד המוסדות הרפואיים הציבוריים. החסימה חלה על כל כלי ה-AI, והיא חלק ממאמצי משרד הבריאות לאבטח את המידע הרפואי הרגיש. צעד זה מדגיש את החשיבות של הגנה על פרטיות המטופלים ועל אבטחת המידע הרפואי. משרד הבריאות פועל כדי למנוע דליפות מידע ומתקפות סייבר, וזאת באמצעות חסימת הגישה לכלי AI שעלולים לסכן את הפרטיות והאבטחה. המהלך בא בעקבות חששות גוברים בנוגע לשימוש בבינה מלאכותית ובטיחות המידע הרפואי. משרד הבריאות שם לו למטרה להבטיח את אבטחת המידע הרפואי.