פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

הנזק שנגרם לבסיסים האמריקניים - ופריסת הכוחות החדשה באזור

26/06/2026-10:09 26/06/2026-10:10 חדשות חמל דיווח

הנזק שנגרם לבסיסים האמריקניים - ופריסת הכוחות החדשה באזור
הצבא האמריקני שוקל לשדרג מחדש את הבסיס בבחריין, לצמצם את הנוכחות האמריקנית בכווית ובערב הסעודית, ולהעביר חלק מהבסיסים או מתפקידי הבסיסים מערבה - לאזורים הרחוקים יותר מטווח הטילים והכטב”מים של איראן, כך מסרו היום (שישי) גורמים המעורים בנושא לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הגורמים, ייתכן שמבנים שנפגעו כלל לא ייבנו מחדש, מרכזי פיקוד ושליטה עשויים לעבור אל מתחת לפני הקרקע, ויכולות צבאיות יפוזרו בצורה רחבה יותר ברחבי האזור. עם זאת, הם הדגישו כי טרם התקבלו החלטות. שניים מהגורמים אמרו כי ישראל היא אחת האפשרויות שנבחנות להצבת כוחות או יכולות אמריקניות. במהלך המלחמה אירחה ישראל עשרות מטוסים אמריקניים, בהם מטוסי קרב ומטוסי תדלוק.
סיכום מאמר
הצבא האמריקני שוקל לשנות את פריסת כוחותיו במזרח התיכון בעקבות הנזק שנגרם לבסיסים האמריקניים באזור. לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", גורמים אמריקניים מעורים בנושא מסרו כי בכוונת ארצות הברית לשדרג את הבסיס בבחריין, לצמצם את הנוכחות בכווית ובערב הסעודית ולהעביר חלק מהבסיסים מערבה, הרחק מטווח הטילים והכטב”מים האיראניים. ייתכן שמבנים שנפגעו לא ייבנו מחדש, ומרכזי פיקוד ישולבו תחת לפני הקרקע. ישראל נמנית עם האפשרויות להצבת כוחות אמריקניים, לאחר שאירחה עשרות מטוסים אמריקניים במהלך המלחמה האחרונה. ההחלטות טרם התקבלו סופית, אך השינויים נועדו להתמודד עם האיומים האזוריים. הפריסה החדשה תכלול פיזור יכולות צבאיות ברחבי האזור ותגביר את המוכנות האמריקנית. הנושא עדיין נמצא בשלבי דיון.

עוד מאמרים בנושא