בלומברג: עומאן הודיעה לאירופה כי מצר הורמוז לא יחזור למצבו הקודם, וייתכנו אגרות שיט
26/06/2026-18:43 26/06/2026-18:50 חדשות איי 24 ניוז דיווח
בלומברג: עומאן הודיעה לאירופה כי מצר הורמוז לא יחזור למצבו הקודם, וייתכנו אגרות שיט
סיכום מאמרעומאן הודיעה לאירופה כי מצר הורמוז, נתיב שיט חיוני ליצוא נפט, לא יחזור למצבו הקודם לאחר המתיחות שהתעוררה באזור. לפי דיווח של בלומברג, עומאן שוקלת לגבות אגרות שיט מהספינות העוברות במצר הורמוז, המהווה נתיב אסטרטגי ליצוא נפט מהמפרץ הפרסי. ההחלטה באה לאחר תקופה של מתיחות באזור, שנבעה מהפרות הסכם הגבולות הימיים בין איראן ואיחוד האמירויות הערביות. עומאן, המדינה השכנה למצר הורמוז, מנסה לשמור על אינטרסיה הכלכליים והאסטרטגיים באזור. צעד זה עשוי להשפיע על הכלכלה העולמית ועל מחירי הנפט. עומאן שואפת להבטיח את הכנסותיה מהנתיב החיוני, בעוד שהקהילה הבינלאומית עוקבת אחר ההתפתחויות באזור. ההחלטה צפויה לעורר דיון בקרב מדינות האזור והעולם.